Wednesday, April 22, 2009

IEC 61850 : Introduction & Implementation


Huhuhu. Tu lah tajuk paper yang aku tgh wat skg. Actually bukan tgh buat, tapi used to buat. Jumaat ada vendor dari GE nak present. Actually aku da panggil byk vendor da. ABB, SIEMENS as well as GE ni la.. Big player tuk Substation Protocol nie..


Initially benda ni just nak buat paper tuk E-Forum. Cita-cita aku nak buat benda ni well known to petronas.. Cewah.. Walhal, aku just panggil vendor je datang present.. Hahaha..


Jun nanti aku da set appointmen nak g lab test kat sungai buloh. Benda2 cam ni leh claim lam PPA nanti.. kan yoz? hahaha.. Petronasian faham la maksud aku nie..


Perancangan aku nak panggil geng2 dari OPU lain. Especially dpd operation. Kot2 leh install benda ni kat platform dorg. MLNG nak join x yoz? hahaha..


apa benda IEC 61850 nie? hohoho.. nanti aku citer. Entry lain la kot.. Too technical..

No comments: