Thursday, October 30, 2008

Eeunderground : Beli Rumah

Entry berbahasa Melayu.. Huhu..

Sejak 2 menjak ni memang xleh fokus buat kerja.. Asyik pikir pasal rumah je.. Ntah la tetiba terpikir nak beli rumah. Sebab utama sebab nak kawen da kot.. huhuhu.. xnak la da kawen nanti duk sewa rumah dalam 800-1000, padahal leh beli rumah and bayar bulan2 dalam jumlah tu gak..

Why now? aku rasa its now or never.. Economy tgh down skg.. Priority aku nak cari rumah yg da siap or da nak siap. Sebab Malaysia bakal2 menjadi another 1998-1999 krisis ekonomi. Time tu tetiba semua construction apa2 pn stop. Orang predict krisis ni akan lama.. So, its now or maybe after 2-3 years..

Selepas consult beberapa senior and rakan2 kat ofis nie. Mostly sependapat yg better cari rumah yang landed. Ade gak pendapat yg gtau watpe nak cari rumah jauh2, kalau kerje kat KL?

Pagi nie, aku telah buat satu benda yg patutnya aku buat lama dahulu. Tanya geng2 EEuG aku. Actually, aku mmg da lama nak tanye.. Cuma aku bab2 ni aku rasa x nak kecoh2. Its like saying that 'Aku ada byk duit, aku nak beli rumah!'

Tapi hari nie.. Aku rasa kawan2 EEuG tau aku jenis camna.. x suka menunjuk2.. And jarang minta tolong orang lain melainkan benda2 tu da memang desperate sgt. Indeed, I'm desperate.

Thanks to yoz, dagu, wong, topek for all their suggestions. Aku rasa aku da leh buat decision. hopefully by next week aku da x nak pk pasal rumah lagi..

No comments: